Obowiązuje od 23/02/2024

Regulamin

§ 1 Postanowienia wstępne

  1. Sklep internetowy QR Badger, dostępny pod adresem internetowym https://qrbadger.pl prowadzony jest przez Leszek Janiszewski pod działalnością gospodarczą o nazwie finefabric.io, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 8992822151, REGON 367698192
  2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów i Przedsiębiorców i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu a także zasady zwrotów zamówień i korzystania z dostępnych w Aplikacji Funkcji.
  3. Do założenia Konta w Sklepie, Zawarcia umowy Sprzedaży oraz dalszej obsługi Aplikacji przez Klienta wymagana jest całościowa i bezwzględna akceptacja niniejszego Regulaminu.

§ 2 Definicje

  1. Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  2. Sprzedawca - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą finefabric.io Leszek Janiszewski, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 8992822151, REGON 367698192
  3. Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  4. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
  5. Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://qrbadger.pl
  6. Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  7. Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.
  8. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
  9. Konto - konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
  10. Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
  11. Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka (Torby) oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu doręczenia i płatności.
  12. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, gdzie widoczna jest także ich cena i suma. W niniejszym Sklepie nosi on tytuł "Torba".
  13. Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  14. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
  15. Aplikacja – oprogramowanie składające się z dwóch głównych komponentów: Sklepu i Managera Gadżetów, zaprojektowana do działania na urządzeniach mobilnych oraz stacjonarnych, która umożliwia użytkownikom zakup gadżetów (Produktów) oraz zarządzanie nimi.
  16. Manager Gadżetów to narzędzie zintegrowane z Aplikacją, które oferuje użytkownikom Funkcje do personalizacji, konfiguracji i zarządzania zakupionymi gadżetami (Produktami).
  17. Funkcje – zestaw narzędzi i opcji dostępnych w ramach Managera Gadżetów w Aplikacji, które umożliwiają użytkownikom interakcję z zakupionymi gadżetami (Produktami) oraz ich personalizację i zarządzanie.
  18. Zewnętrzny Dostawca Usług Uwierzytelnienia - to strona trzecia, umożliwiająca Klientom logowanie się do Aplikacji/Sklepu za pomocą istniejących rozwiązań uwierzytelniania, takich jak Google OAuth czy Discord OAuth.
  19. Zewnętrzny Dostawca Usług Płatności - to strona trzecia, umożliwiająca Klientom dokonywanie płatności w celu wykonania Umowy Sprzedaży.
  20. Dostawa - Otrzymanie przez Sklep produktów wymaganych do wykonania Umowy Sprzedaży.
  21. Użytkownik – osoba fizyczna, korzystająca z Produktu zakupionego w ramach Umowy Sprzedaży zawartej przez Klienta, niezależnie od tego, czy jest ona stroną tej umowy. Użytkownik może być różny od Klienta, w przypadku gdy Produkt zakupiony przez Klienta zostanie przekazany, podarowany lub w inny sposób udostępniony osobie trzeciej, która nie uczestniczyła bezpośrednio w transakcji zakupu.
  22. Aktywacja Produktu - Przypisanie Produktu na stałe do konta Użytkownika w Aplikacji, poprzedzona nadaniem Produktowi nazwy oraz ponownym zatwierdzeniem nieniejszego Regulaminu.

§ 3 Kontakt i dane Sklepu

  1. Adres e-mail Sprzedawcy:  
  2. Adres Sprzedawcy: finefabric.io Leszek Janiszewski ul. Sułkowskiego 37/2, 58-304 Wałbrzych
  3. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 82 1090 2529 0000 0001 4814 4001 - Santander

§ 4 Wymagania techniczne

  1. Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu, składania zamówień na Produkty oraz używania pozostałych Funkcji Aplikacji, niezbędne są:

    a. Urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet,

    b. Aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),

    c. Zainstalowana najnowsza wersja przeglądarki internetowej,

    d. Włączona obsługa plików cookies oraz JavaScript.

§ 5 Informacje ogólne

  1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia dostępu do Aplikacji w tym przerwy w funkcjonowaniu Aplikacji spowodowane niestabilnością infrastruktury Internetowej w tym serwerów, siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Aplikacji/Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania koniecznych przerw technicznych dla m.in prac konserwacyjnych Aplikacji lub serwerów.
  3. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu.
  4. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych (PLN) i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
  5. Jeśli cena z Koszyka różni się od ceny ze strony Produktu, obowiązują ceny ze strony Produktu.

§ 6 Zakładanie Konta w Sklepie

  1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy:

    a. Wypełnić Formularz rejestracji gdzie niezbędne jest podanie adresu email i hasła, lub

    b. Skorzystać z Zewnętrznego Dostawcy Usług Uwierzytelnienia

    W obu przypadkach konieczna jest akceptacja niniejszego Regulaminu.
  2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
  3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji lub poprzez wykorzystanie Zewnętrznego Dostawcy Usług Uwierzytelnienia.
  4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.

§ 7 Zasady składania Zamówienia

  1. Klient zobowiązany jest podać prawidłowe dane osobowe i adresowe.
  2. W celu złożenia Zamówienia Klient powinien wykonać następujące kroki:

    2.1 wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie dodać do Koszyka klikając przycisk „Wrzuć do Torby”

    2.2 W Koszyku (Torbie) należy kliknąć przycisk "Kupuję", który prowadzi do podsumowania

    2.4 Wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić doręczenie Produktu oraz wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu).

    2.5 Wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności

    2.6 Nacisnąć przycisk "Płacę" i dokończyć płatność na stronie wybranego Zewnętrznego Dostawcy Usług Płatności.

§ 8 Wykonanie umowy sprzedaży

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu. Nieodłączną cześcią złożenia zamówienia jest pozytywny wynik płatności realizowanej przez Zewnętrznego Dostawcę Usług Płatności.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Klienta. Z chwilą otrzymania przez Sprzedawcę pozytywnego wyniku płatności za Produkty zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  3. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostępności, terminem wysyłki będzie termin Dostawy do Sklepu ostatniego wymaganego Produktu w Zamówieniu.
  4. Doręczenie Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.

§ 9 Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania przyczyny, z wyjątkami wyszczególnionymi w ust 7.
  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi.
  3. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży odbywa się poprzez odesłanie do Sprzedawcy nabytych Produktów z zachowaniem terminu określonego w ust. 1. lub poprzez poinformowanie Sprzedawcy o zamiarze odstąpienia od Umowy.
  4. Skutki odstąpienia od Umowy:

    6.1 W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.

    6.2 W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności.

    6.3 Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji.

    6.4 Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem.

    6.5 Konsument jest zobowiązany odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.

    6.6 Konsument ponosi koszty zwrotu Produktu.

    6.7 Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

  5. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:

    a. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,

    b. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,

    c. w której Produkt nosi ślady użytkowania lub uszkodzeń, bądź jest niekompletny.

    d. w której Produkt będący przedmiotem Umowy Sprzedaży został Aktywowany w systemie Aplikacji, co jest równoznaczne z jego użyciem wykraczającym poza konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. Aktywacja Produktu w Aplikacji jest równoznaczna z jego użytkowaniem. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji statusu Aktywacji Produktu w celu potwierdzenia jego stanu używania.

§ 10 Reklamacja

  1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
  2. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
  3. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
  4. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na adres  
  5. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, zdjęcia, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
  6. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
  7. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu

§ 11 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

    a. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.

    b. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.

    c. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

§ 12 Dane osobowe w Sklepie internetowym

  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w celu marketingowym.
  3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:

    a. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.

    b. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.

  4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
  5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.

§ 13. Zasady korzystania z Aplikacji i odpowiedzialność za treści

  1. Aplikacja umożliwia użytkownikom personalizację Produktu (gadżetu) poprzez modyfikację zawartości kodu QR. Użytkownik może za pomocą Aplikacji zmienić treść kodu QR, w tym umieszczać linki do stron internetowych.
  2. Użytkownik przyjmuje do wiadomości i zgadza się, że za wszelkie treści umieszczane, modyfikowane lub przekazywane za pomocą Aplikacji, w tym za linki do zewnętrznych stron internetowych zawarte w kodzie QR, ponosi wyłączną odpowiedzialność. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za treści generowane przez użytkowników ani za skutki ich użycia, w tym za dostęp do szkodliwych treści lub stron internetowych.
  3. Użytkownik zobowiązuje się nie umieszczać za pomocą Aplikacji treści naruszających prawo, dobrego obyczaju, praw osób trzecich, treści dyskryminacyjnych, obraźliwych lub propagujących przemoc.
  4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do blokady lub ograniczenia dostępu do Aplikacji w przypadku stwierdzenia przez Użytkownika działań niezgodnych z regulaminem, prawnie wątpliwych lub potencjalnie szkodliwych.
  5. Sprzedawca nie odpowiada za szkody wynikające z nieprawidłowego użytkowania Aplikacji przez Użytkowników, w tym za użycie Aplikacji do umieszczenia linków prowadzących do szkodliwych stron internetowych.

§ 14 Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
  4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/